Pilates & Dans

Zie https://www.baseforstability.nl/rooster-1

Bij pilates train je je belangrijkste spieren- ook wel je core of powerhouse genoemd- te weten; je buik, bekkenbodem, rug en benen. De oefeningen worden rustig en geconcentreerd uitgevoerd zowel staande als op de mat. Je focust je op je innerlijke kracht door je core-spieren heel aandachtig te gebruiken en aan te spannen, terwijl je diverse low-impact bewegingen maakt. De spieren worden sterker en je wordt flexibeler.

Pilates is een fitness systeem uitgewerkt in het begin 20e eeuw door Joseph Pilates (1880-1976). Pilates noemde zijn methode Contrology omdat hij ervan overtuigd was dat zijn oefeningen de mentale vermogens gebruiken om de spieren te beheersen.De nadruk van de methode ligt bij de spieren die ervoor zorgen dat het lichaam in de correcte balans staat en de wervelkolom ondersteunen. De lessen zorgen dan ook snel voor een verbeterde houding en verlichting van rugklachten.

De lessen die ik geef worden aangepast aan je niveau en aanwezigheid van eventuele blessures en/of beperkingen. Ik werk altijd met dans en yoga als basis, en veel individuele aandacht en kleine groepen.
Naast de opbouw van energie, kracht en flexibiliteit zorgt de les voor diepe ontspanning en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten en het rekken van dieper gelegen spieren waardoor je je vitaliteit en balans terug vindt.

Rooster lessen Ankie locatie Adelaarstr 13 Base for Stability:

Dinsdagochtend   09-10u . Bodywork        en     10.15-11.15u . Pilates .       

Woensdagavond   18.15-19.15u . Bodywork  en 21-22u . Yogapilates .  (Van 20.35-20.55u stretchhalfuurtje)

Zaterdagochtend . 08.45-09.45u .  Pilates . en   10-11u  Bodywork 

Privelessen , en prive-groepslessen zijn ook altijd mogelijk neem even contact met me op     





Ankie Thuis
 Thaise yogamassage,  Ilan Lev Method, Dans & Pilates